Om het thema heen ga je nu bedenken welke kennis jij met je doelgroep kunt delen over dat onderwerp. Denk hierbij aan de kennis die samen te vatten is in een artikel. Informatief, entertainend en interessant voor jouw niche.
In deze module gaan we aan het algemene thema uit de vorige module de inhoudelijke artikelen koppelen.
Voorbeeld: Mijn eerste magazine heeft het thema Content Marketing. Dit was bepaald doordat ik hier enerzijds heel veel vragen over krijg vanuit mijn doelgroep en omdat ik hier heel veel over te vertellen heb. Maar ook om content marketing als dienst die ik biedt een boost te geven. Ik wilde mijn expertstatus in dit onderwerp vergroten.
Uiteindelijk heb ik voor het magazine 9 artikelen geschreven over dit onderwerp.
Naast de artikelen is een magazine op verschillende andere manieren op te vullen.
Denk hierbij aan;
Is het je doel om vooral je eigen expertstatus te vergroten, dan is het gebruiken van gastschrijvers niet handig. Dan doe je er goed aan ook echt je eigen kennis te gebruiken. Is het je doel om zo weinig mogelijk kosten aan je magazine te maken, dan doe je er verstandig aan advertentieruimte te verkopen en zo te zorgen dat je adverteerders de kosten van het ontwikkelen van het magazine dekken. Is het je doel om geld te verdienen aan je magazine, overweeg dan te gaan werken met affiliate links en adverteerders.
Voor de inhoud van je magazine is het belangrijk om eerst te bepalen uit hoeveel pagina’s die gaat bestaan.
Een magazine heeft altijd een meervoud van 4 aan pagina’s; 20, 24, 28, 32, 36, 40, etc.
Een folder van minder dan 16 pagina’s is eigenlijk geen magazine te noemen.
Een artikel bestaat vaak uit 1 of 2, soms 4 pagina’s.
Een artikel die langer is kan je beter opdelen in meerdere kleinere onderdelen.
Mensen lezen magazines omdat de informatie die erin staat altijd snel te behappen is en luchtig te lezen.
Houd bij het bepalen van het aantal pagina’s ook rekening met pagina’s die geen artikelen bevatten zoals de inleiding, inhoudsopgave, cover en achterzijde.
In het werkboek staan de opdrachten.