Brainstorm over het hoofdonderwerp van je magazine. Wanneer je binnen je bedrijf 1 dienst of product hebt dan is dat makkelijk. Maar wanneer je meerdere divisies hebt of meerdere diensten aanbiedt dan kan dat lastiger zijn en raad ik je aan meerdere brainstorm vellen te maken en uit te werken.
In deze module gaan we samen effectief brainstormen om tot het algemene onderwerp van je magazine te komen.
De oplossing wordt de centrale boodschap van je magazine. Dat betekent niet dat je de zin ook in de teksten van je artikelen schrijft. Maar het is wel het focuspunt van al je uitingen.
Voorbeeld; Het focuspunt van de content marketing voor Sterk in MEDIA is; “Ik help ondernemers een succes te maken van hun content marketing zowel online en in drukwerk.”
In deze zin vertel ik meerdere dingen;
Ik helpen ondernemers, zorg dat hun marketing succesvol wordt en ik deel onze kennis zodat ondernemers zelf aan de slag kunnen. Met dit focuspunt in mijn achterhoofd schrijf ik mijn blogs, stel de e-boeken op en ook deze online training is onderdeel van dit focuspunt.
Nu je het algemene onderwerp hebt (het focuspunt), is de volgende stap om het thema van je magazine te bepalen.
Voorbeeld: Ik kan ondernemers op vele manieren helpen een succes te maken van hun marketing. Al die manieren heb ik opgeschreven en ik kwam op onder andere: branding, bloggen, content marketing, promotioneel drukwerk, huisstijlbewaking, WordPress, weggevers bedrukt met logo, zoekmachine optimalisatie, conversie optimalisatie, Social Media marketing en zo kan ik nog wel even doorgaan. Door alle verschillende facetten op te schrijven waar ik mijn kennis over kan delen kom ik achter de mogelijke onderwerpen/thema’s voor het magazine.
In het werkboek vind je een aantal vragen de je gedachtestroom op gang gaan helpen om zelf te brainstormen naar het perfecte onderwerp voor je magazine!