Module 3 – Inhoud van het magazine

Om het thema heen ga je nu bedenken welke kennis jij met je doelgroep kunt delen over dat onderwerp. Denk hierbij aan de kennis die samen te vatten is in een artikel. Informatief, entertainend en interessant voor jouw niche. In deze module gaan we aan het algemene thema uit de vorige module de inhoudelijke artikelen…

Lees meer

Module 5 – Beeldmateriaal kiezen

Een magazine is pas een magazine als naast de tekst ook het beeldmateriaal klopt en perfect past bij de content van je pagina’s, jouw bedrijf en jijzelf als kennisondernemer. In deze module leer ik je waar je op moet letten bij het uitzoeken én maken van het perfecte beeldmateriaal voor je magazine. Play Video 4…

Lees meer

Module 6 – Vormgeving uitbesteden

Wanneer je alle artikelen geschreven hebt en ook de rest van de content zoals het beeldmateriaal, de redactionele stukken en eventueel de advertenties, de advertorials en de gastartikelen hebt verzameld begint het leukste werk, al zeg ik het zelf; de vormgeving van het magazine. In deze module neem ik je mee in de werkwijze van…

Lees meer

Module 7 – Je magazine laten drukken

Yeah, gefeliciteerd! Je magazine is afgerond en kan gedrukt worden! Wanneer je het ontwerp door een professional hebt laten maken dan zal die ook de drukbare PDF voor je genereren. Wellicht heeft je vormgever ook goede connecties met drukkerijen en kan ook het hele drukproces voor je uit handen nemen. In deze module neem ik…

Lees meer

Module 8 – Afronding training

Wat een enorme mijlpaal heb je behaald! Whoehoe! Jij hebt nu alle tools in handen om jouw eigen bedrijfsmagazine te lanceren! Play Video Last but not least Ik kan me voorstellen dat je, nu je de training en dit werkboek hebt doorlopen een goede start hebt gemaakt, maar nog niet klaar bent met het schrijven…

Lees meer

Module 1.1 – De doelgroep bepalen

Om je magazine zo succesvol mogelijk te maken is het belangrijk dat we beginnen bij de basis; je doelgroep. Want dat zijn de mensen waarvoor jij je magazine maakt. Houd die altijd in gedachte. Zet je doelgroep in het middelpunt van al je content. In deze module ga je leren om vanuit je doelgroep te…

Lees meer

Module 1.2 – Een persona opstellen

Met (content)marketing probeer je een zo groot mogelijke groep mensen te bereiken. Maar ‘een groep mensen’ is niet handig om je pijlen op te richten. Wat je wilt is jouw ideale klant bereiken. Die mensen die daadwerkelijk naar jouw product of dienst op zoek zijn. Alleen als jij in kaart brengt wie jouw ideale klant…

Lees meer

Module 2 – Het onderwerp bepalen

Brainstorm over het hoofdonderwerp van je magazine. Wanneer je binnen je bedrijf 1 dienst of product hebt dan is dat makkelijk. Maar wanneer je meerdere divisies hebt of meerdere diensten aanbiedt dan kan dat lastiger zijn en raad ik je aan meerdere brainstorm vellen te maken en uit te werken. In deze module gaan we…

Lees meer

Module 8 – Afronding training

Wat een enorme mijlpaal heb je behaald! Whoehoe! Jij hebt nu alle tools in handen om jouw eigen bedrijfsmagazine te lanceren! Play Video Last but not least Ik kan me voorstellen dat je, nu je de training en dit werkboek hebt doorlopen een goede start hebt gemaakt, maar nog niet klaar bent met het schrijven…

Lees meer

Module 7 – Je magazine laten drukken

Yeah, gefeliciteerd! Je magazine is afgerond en kan gedrukt worden! Wanneer je het ontwerp door een professional hebt laten maken dan zal die ook de drukbare PDF voor je genereren. Wellicht heeft je vormgever ook goede connecties met drukkerijen en kan ook het hele drukproces voor je uit handen nemen. In deze module neem ik…

Lees meer